Бібліотека

Компас – Посібник з освіти в області прав людини за участю молоді

КОМПАС – Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді (редакція 2012 року, повністю переглянута та доповнена) (2015) | ISBN 978-92-871-8155-8, RUI GOMES, ПРАВА ДИТИНИ

Патриція Брандер, Руї Гомес, Еллі Кін, Марі-Лор Лемінер, Барбара Олівейра, Яна Ондрачкова, Алессіо Сурія, Олена Суслова
2015 рік

«КОМПАС» був написаний в рамках Молодіжної програми навчання правам людини Директорату у справах молоді та спорту Ради Європи. Ця програма почалася в 2000 році в зв’язку з 50-річчям Європейської конвенції про захист прав людини і основних свобод. Програма спрямована на те, щоб зробити права людини основою молодіжної роботи і тим самим сприяти введенню викладання прав людини в систему освіти в цілому.

Навчання правам людини, під яким ми маємо на увазі освітні програми і заняття, що сприяють утвердженню рівності людей на основі рівного людської гідності, має неоціненне значення для формування концепції європейського громадянства, наповненою змістом, близьким всім європейцям. Програма навчання правам людини, розроблена в поєднанні з іншими програмами Директорату у справах молоді та спорту Ради Європи, такими як програми міжкультурного виховання, активної участі в житті суспільства, підтримки меншин і молоді, яка представляє меншини, в перспективі може стати каталізатором дій і джерелом для співпраці. Всі хто працюють з молоддю в сфері неформальної освіти повинні мати можливість розглянути еволюцію, практику і проблематику прав людини з точки зору їх універсальності, неподільності і невід’ємності, а також їх значення для сьогоднішніх молодих людей.

Директорат у справах молоді та спорту, особливо завдяки Європейським молодіжним центрам і Європейського молодіжного фонду, придбав міцну репутацію експерта в питаннях розробки освітніх підходів і матеріалів, які можна застосувати як у формальному, так і в неформальному контексті, а також в різних культурних умовах. Його робота з «розповсюджувачами», результати таких проектів, як молодіжна кампанія «Всі різні – всі рівні», і довгострокові програми підготовки – все це внесло свій вклад в розробку проектів, які впливають, перш за все на низовому рівні, при цьому зберігаючи свій , безсумнівно, загальноєвропейський характер.

Недавні події, як в Європі, так і в інших регіонах світу загрожують основам культури світу і поваги прав людини. Вони демонструють нагальну необхідність більш помітного, недвозначного і усвідомленого підходу до навчання правам людини.

У цьому контексті Молодіжна програма освіти в області прав людини ставить собі за мету:

  • зробити навчання правам людини основним напрямком молодіжної роботи;
  • цінувати і розвивати неформальне навчання молоді як форму викладання прав людини;
  • цінувати молодь та молодіжні організації як основний ресурс навчання правам людини та громадянського суспільства в Європі;
  • стверджувати загальне розуміння навчання правам людини при повазі різноманіття молодіжних та соціально-культурних реалій в сьогоднішній Європі;
  • створити нову мережу взаємодії і домагатися ефекту співпраці від взаємодії з партнерами в області формальної та неформальної освіти;
  • домагатися і досягти максимального «ефекту множення» шляхом залучення в роботу практиків і партнерів на місцях;
  • надати практикам у всій Європі нові інструменти і мережі навчання для роботи з молоддю на основі навчання правам людини;
  • об’єднати досвід, накопичений в галузі міжкультурного і неформальної освіти, залучення молоді до життя суспільства і досліджень;
  • враховувати інноваційні педагогічні методи і засоби.

Human rights cannot be defended by legal measures alone. They need to be protected and safeguarded by everyone, including young people. Human rights are best respected and appreciated when we know them, stand up for them and apply them in our lives.

COMPASS provides youth leaders, teachers and facilitators of human rights education activities, whether professionals or volunteers, with concrete ideas and practical activities to engage, involve and motivate young people in living, learning and acting for human rights. It promotes a comprehensive perspective on human rights education and sees young people as actors for a culture of universal human rights.

COMPASS was originally published in 2002 and is now available in more than 30 languages. A version specifically designed for human rights education with children – COMPASITO – enjoys a similar success. In 2012 Compass was fully revised and updated to include new activities and information about human rights issues such as disability and disablism, migration, religion, remembrance, war and terrorism. In this 2015 reprint chapter 5 has been revised and the full texts of the background information moved to www.coe.int/compass.

COMPASS is a practical tool and resource for citizenship and human rights education. It is an essential companion for all those who are curious and interested in making the right to human rights education a reality for everyone.

Завантаження