Перейти до контенту
Головна / Бібліотека / Молодіжна робота / Компас – Посібник з освіти в області прав людини за участю молоді

Компас – Посібник з освіти в області прав людини за участю молоді

Патриція Брандер, Руї Гомес, Еллі Кін, Марі-Лор Лемінер, Барбара Олівейра, Яна Ондрачкова, Алессіо Сурія, Олена Суслова
2015 рік

«КОМПАС» був написаний в рамках Молодіжної програми навчання правам людини Директорату у справах молоді та спорту Ради Європи. Ця програма почалася в 2000 році в зв’язку з 50-річчям Європейської конвенції про захист прав людини і основних свобод. Програма спрямована на те, щоб зробити права людини основою молодіжної роботи і тим самим сприяти введенню викладання прав людини в систему освіти в цілому.

Навчання правам людини, під яким ми маємо на увазі освітні програми і заняття, що сприяють утвердженню рівності людей на основі рівного людської гідності, має неоціненне значення для формування концепції європейського громадянства, наповненою змістом, близьким всім європейцям. Програма навчання правам людини, розроблена в поєднанні з іншими програмами Директорату у справах молоді та спорту Ради Європи, такими як програми міжкультурного виховання, активної участі в житті суспільства, підтримки меншин і молоді, яка представляє меншини, в перспективі може стати каталізатором дій і джерелом для співпраці. Всі хто працюють з молоддю в сфері неформальної освіти повинні мати можливість розглянути еволюцію, практику і проблематику прав людини з точки зору їх універсальності, неподільності і невід’ємності, а також їх значення для сьогоднішніх молодих людей.

Директорат у справах молоді та спорту, особливо завдяки Європейським молодіжним центрам і Європейського молодіжного фонду, придбав міцну репутацію експерта в питаннях розробки освітніх підходів і матеріалів, які можна застосувати як у формальному, так і в неформальному контексті, а також в різних культурних умовах. Його робота з «розповсюджувачами», результати таких проектів, як молодіжна кампанія «Всі різні – всі рівні», і довгострокові програми підготовки – все це внесло свій вклад в розробку проектів, які впливають, перш за все на низовому рівні, при цьому зберігаючи свій , безсумнівно, загальноєвропейський характер.

Недавні події, як в Європі, так і в інших регіонах світу загрожують основам культури світу і поваги прав людини. Вони демонструють нагальну необхідність більш помітного, недвозначного і усвідомленого підходу до навчання правам людини.

У цьому контексті Молодіжна програма освіти в області прав людини ставить собі за мету:

  • зробити навчання правам людини основним напрямком молодіжної роботи;
  • цінувати і розвивати неформальне навчання молоді як форму викладання прав людини;
  • цінувати молодь та молодіжні організації як основний ресурс навчання правам людини та громадянського суспільства в Європі;
  • стверджувати загальне розуміння навчання правам людини при повазі різноманіття молодіжних та соціально-культурних реалій в сьогоднішній Європі;
  • створити нову мережу взаємодії і домагатися ефекту співпраці від взаємодії з партнерами в області формальної та неформальної освіти;
  • домагатися і досягти максимального «ефекту множення» шляхом залучення в роботу практиків і партнерів на місцях;
  • надати практикам у всій Європі нові інструменти і мережі навчання для роботи з молоддю на основі навчання правам людини;
  • об’єднати досвід, накопичений в галузі міжкультурного і неформальної освіти, залучення молоді до життя суспільства і досліджень;
  • враховувати інноваційні педагогічні методи і засоби.